понеділок, 13 квітня 2020 р.

Ділення в стовпчик

Алгоритм ділення в стовпчик
Для вирішення прикладів поділом стовпчик рекомендується користуватися простим алгоритмом.
  • Визначити в прикладі, де знаходиться ділене, а де дільник.
  • Записати ділене і дільник під «куточок».
  • Визначити, яка частина діленого може використовуватися для первинного розподілу.
  • Визначити скільки разів дільник вміщується в обраній частини діленого.
  • Виконати множення дільника на отримане число під куточком, результат вписати під обрану частина діленого.
  • Знайти різницю (залишок).
  • Повторити дії, поки в залишку не виявиться 0.
  • Ділення в стовпчик на конкретному прикладі
    Метод поділу, заснований на конкретному прикладі, дуже поширена і використовується школярами у подальшому навчанні. Дитині пропонується розділити число 945 5 стовпчик.
    Крок 1. На цьому етапі потрібно попросити дитину показати компоненти поділу. Якщо він правильно засвоїв вище викладений матеріал, то без особливих зусиль визначить: 945 – це ділене, 5 – дільник, результат ділення – приватне. Власне, це те, що і необхідно знайти.
    Крок 2. Спочатку дитину просять записати поруч 945 і 5, а потім ділять їх «куточком».
    Крок 3. Наступний етап, дитину просять розглянути ділене і, просуваючись вправо, пропонують визначити найменше число, що більше дільника. Учень визначає числа: 9, 94 і 945. Найменшим з них є 9. Потім запитують, скільки разів 5 вміщується в числі 9? Дитина дає відповідь, що один раз. Значить, пишуть 1 під рискою – першу цифру шуканого приватного.
    Ось і стовпчик скоро вийде.
    Крок 4. На наступному етапі пропонують дитині помножити 1 на 5 і отримують 5. Просять записати результат, який отримали, під першою цифрою діленого, і з 9 віднімають 5. Запитують дитину про результат

    і отримують 4.
    Тут важливо пояснити йому, що результат віднімання завжди буде менше дільника. А коли навпаки, значить, неправильно вдалося визначити, скільки разів 5 міститься в 9. Так як результат вийшов менше дільника, його збільшують за допомогою наступної цифри діленого. Дитина визначає 4 і пише до четвірці.


    Крок 5. Далі задають йому знайомий питання про те, скільки разів 5 поміщається в 44? Учень відповідає, що вісім разів. Тоді пропонують записати вісімку до одиниці під рисою. Пояснюють дитині, що це буде наступна цифра шуканого приватного. Просять 5 помножити на 8. Виходить 40, і записують цю цифру під 44.

    Крок 6. На наступному етапі вся операція повторюється. Учень віднімає 40 44, і отримує 4 (4 менше 5, значить, дитина все робить правильно). Тепер пропонують використовувати останню цифру діленого — 5, просять приписати її вниз до четвірки і виходить число 45.

    Знову задають те ж питання. Скільки разів 5 поміщається в 45? Дитина відповідає, що дев’ять разів.

    Крок 7. Просять його записати дев’ятку під рисою. Пропонують помножити 5 на 9. Дитина каже, що отримує в результаті 45 і записує в стовпчик під 45. Далі проводить віднімання 45 з 45, і отримує 0. Йому пояснюють, що це був приклад ділення без остачі.






Немає коментарів:

Дописати коментар

Цифра 8