Алгоритм ділення в стовпчик
Для вирішення прикладів поділом стовпчик рекомендується користуватися простим алгоритмом.
- Визначити в прикладі, де знаходиться ділене, а де дільник.
- Записати ділене і дільник під «куточок».
- Визначити, яка частина діленого може використовуватися для первинного розподілу.
- Визначити скільки разів дільник вміщується в обраній частини діленого.
- Виконати множення дільника на отримане число під куточком, результат вписати під обрану частина діленого.
- Знайти різницю (залишок).
- Повторити дії, поки в залишку не виявиться 0.
- Ділення в стовпчик на конкретному прикладіМетод поділу, заснований на конкретному прикладі, дуже поширена і використовується школярами у подальшому навчанні. Дитині пропонується розділити число 945 5 стовпчик.Крок 1. На цьому етапі потрібно попросити дитину показати компоненти поділу. Якщо він правильно засвоїв вище викладений матеріал, то без особливих зусиль визначить: 945 – це ділене, 5 – дільник, результат ділення – приватне. Власне, це те, що і необхідно знайти.Крок 3. Наступний етап, дитину просять розглянути ділене і, просуваючись вправо, пропонують визначити найменше число, що більше дільника. Учень визначає числа: 9, 94 і 945. Найменшим з них є 9. Потім запитують, скільки разів 5 вміщується в числі 9? Дитина дає відповідь, що один раз. Значить, пишуть 1 під рискою – першу цифру шуканого приватного.
Ось і стовпчик скоро вийде.Крок 4. На наступному етапі пропонують дитині помножити 1 на 5 і отримують 5. Просять записати результат, який отримали, під першою цифрою діленого, і з 9 віднімають 5. Запитують дитину про результат
Тут важливо пояснити йому, що результат віднімання завжди буде менше дільника. А коли навпаки, значить, неправильно вдалося визначити, скільки разів 5 міститься в 9. Так як результат вийшов менше дільника, його збільшують за допомогою наступної цифри діленого. Дитина визначає 4 і пише до четвірці.Крок 5. Далі задають йому знайомий питання про те, скільки разів 5 поміщається в 44? Учень відповідає, що вісім разів. Тоді пропонують записати вісімку до одиниці під рисою. Пояснюють дитині, що це буде наступна цифра шуканого приватного. Просять 5 помножити на 8. Виходить 40, і записують цю цифру під 44.Крок 6. На наступному етапі вся операція повторюється. Учень віднімає 40 44, і отримує 4 (4 менше 5, значить, дитина все робить правильно). Тепер пропонують використовувати останню цифру діленого — 5, просять приписати її вниз до четвірки і виходить число 45.Крок 7. Просять його записати дев’ятку під рисою. Пропонують помножити 5 на 9. Дитина каже, що отримує в результаті 45 і записує в стовпчик під 45. Далі проводить віднімання 45 з 45, і отримує 0. Йому пояснюють, що це був приклад ділення без остачі.
Немає коментарів:
Дописати коментар